imgoingemelie

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Emelie - 19 maj 2010 14:02

Jag sitter hemma med en kopp te och funderar lite på vårat projektarbete. För er som inte vet så började vi med ett projektarbete när vi gick andra året på gymnasiet. Man fick göra vad man vela bara det hade något att göra med den linje vi går. (Jag går omvårdnad) Iallafall så visste jag inte alls vad jag skulle göra, men efter mycket funderande så frågade Micke om jag vela göra en film med honom, vi började spåna lite grann hur vi skulle göra och sen frågade vi även Linda om hon vela vara med. Så vi bestämde oss att göra en film som skulle handla om mobbning, och att man ska våga säga ifrån, vi valde att döpa filmen till Identitet Iskall.

Vi spånade mycket i hur vi skulle göra och vad som skulle vara med i filmen, vi skrev allt manus själva och filmningen sköttes av en kompis till oss.

Och visst är det mycket att göra med ett projektarbete, och speciellt om man ska göra en film, eftersom att det är så mycket som ska göras uatnför filmandet också.

Man ska skriva manus, och prata med statister, planera ställen att vara på och tider när alla kan m.m Men jag måste säga att det här projektarbetet är nog det roligaste jag har gjort i skolan. Även om det har varit motsträvigt så är det så himla roligt att det har gått så bra för oss nu när filmen är klar och premiären varit.

Folk vill att vi kommer och visar den, och vi har fått förfrågningar om att kanske börja sälja våran film. Tex: imorgon så ska vi visa den för skolsociala teamet på vårat gymnasium. Det ska bli riktigt roligt att se vad de tycker om den.

Och att få ha gjort en film med Linda och Micke har vart väldigt roligt och jag är glad att vi kunde få bidra med den här filmen.


 

Jag, Micke och Linda, (bild från tidningen som skrev om oss och filmen)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards